Destruktivt och onödigt

Jag har kommit underfund med att varje enskild dag präglas av ett visst tanke-tema. Det är som att jag har ett ämne som behöver analyseras, bearbetas och spekuleras kring inne i mig för att skapa något slags tillfälligt lugn.
 
Dagens tanke-tema: Klädseln.
 
Vad ska jag ha på mig dagarna i ända i Egypten? Kommer jag att vara tvungen att bära huckle hela dagarna? Får jag över huvud taget visa benen? Vart och hur hittar man snygga bikinisar i mitten av december i Stockholm?
Dessa frågor är ju hittils rätt odramatiska och lätta att handskas med, men tyvärr tillkommer alltid mörka följdfrågor i Strömbergs huvud som ofta leder rakt in i fördärvet. 
Måste jag köpa bikinis? Räcker det inte med en svart sopsäck att linda in sig i? Och efter den frågan kommer en ännu viktigare, finns det någon chans att jag kan gömma mig inomhus hela denna tid i Egypten utan att någon märker?
 
Och hur skall jag få plats med allt i min resväska när jag åker? Jag har som längst varit borta i 2 veckor i mitt liv och då har jag haft övervikt på mitt bagage. För 2 veckor. Nu är det 9 månader vi pratar om.
 
Är det nu jag bör få panik?
Hur skall jag få plats med allt med tanke på att jag tänkt smuggla ner mamma i väskan också? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0