Söndag och sjukling

Halloj! Idag är det söndag och första dagen på ny show. Den här veckan är det showen MovieBox Music Collection som ska sättas ihop, filmmusik och musikal kan man sammanfatta den showen som, och det känns jätteroligt. Dock är det mer en dansshow än en sångshow, det är mitt intryck såhär långt iallafall, så det kommer att bli kämpigt. Till råga på allt har jag dessutom gått och blivit sjuk. Rösten är inte alls bra, påväg bort skulle man kunna säga och min hals bränner. Hostar gör jag också och jag går typ runt och väntar på att febern ska komma.
 
Just nu ligger jag i min och Karins säng, de andra är och har sångrep men jag kan inte vara med på det. Jag har bra koll på sången så det känns inte så jobbigt att missa det. Jag har varit med och dansat hela förmiddagen och fått koreografi på första delen av showen, det är det viktiga just nu, att jag inte missar någon dans. Här på showschool finns det verkligen inte något utrymme till att vara sjuk, man kan liksom inte vara det. Så det känns riktigt tungt. Men nu är situationen som den är och då får jag vara med på det jag kan vara med på, och vila när det är sång :)
 
Jag har nämnt det tidigare här i bloggen, att ens tidsuppfattning blir helt sne här. Det är söndag och start på ny vecka för oss, så det är jätteförvirrande att gå in på facebook och läsa om vad folk gör. Till exempel igår kväll när jag skulle gå och lägga mig var det en massa uppdateringar om att folk förfestade och hade finmiddagar och att de gjorde iordning sig, och jag fattade inte vad det var för speciellt, för det var ju söndag. Men så kom jag på efter en stund att det ju faktiskt var lördag kväll och helg för alla därhemma. Haha, helknas i huvudet blir det. 
 
Det har nästan gått en månad sedan jag kom hit. Bara tre veckor kvar och sedan är jag hemma i Stockholm igen. Känns riktigt skönt att få vara hemma i 2 veckor och bara vara och få tid till att umgås med dem man längtar efter nu. Att jag inte ska jobba dem 2 veckorna känns också helt underbart för då kommer jag verkligen att få tid till att göra det jag VILL göra.
 
Tankar kring Egypten dyker allt oftare upp i huvudet och det börjar faktiskt kännas på riktigt nu. Jag längtar som en tok, trots att jag på ett sätt känner att det kommer bli väldigt sorgligt att åka ifrån showschool och den vardagen som man har kommit in i här. Jag älskar allt det här redan och jag har knappt ens börjat min resa. Det känns väldigt häftigt på sitt sätt. Jag tror att med lite erfarenhet och tid kommer jag att kunna bli en riktigt bra showartist. Och det känns okej att känna så, inte på ett skrytigt eller självbelåtet sätt utan bara att jag redan älskar det och VILL av hela mitt hjärta bli bättre. Att jag dessutom ska få jobba med barn och underhållning på olika sätt känns så himla roligt. 
 
Tänker mycket på er därhemma och undrar hur ni har det. Jag undrar vad ni gör och vad som har hänt när jag varit och är borta, vad jag missar och så. Vad konstigt det är, att man kan trivas så bra på ett ställe men ändå längta hem så mycket att det gör ont stundvis. Men jag kommer på mig själv med att tänka att det faktiskt bara är personer jag saknar, och inte Sverige eller Stockholm. 
 
Nu ska jag försöka sova bort mitt halsont, önska mig lycka till. Imorgon ska vi börja sjunga på Dirty Dancing-låtarna, och det vill jag definitivt inte missa! Världens bästa film! KRAM
 


Kommentarer
Mamma

Du missar inte så mycket här hemma. Ibland är det sol, Ibland är det snö och ibland så blåser det. Tv är på och soffan är skön. Skämt åsido livet rullar på som vanligt om än lite mera tomt när du är borta. Kram

2013-03-03 @ 18:36:37
Anki

Stackars liten aldrig kul att vara sjuk. Händer mer hos dig än här. Allt rullar på som vanligt. Jag flyger o far ännu mer än tidigare. Men det måste lösa sig.

Krya på dig!
Kram

2013-03-05 @ 21:51:15
Pappa

Så kul att du trivs. Tråkigt att du är lite sjuk men det går över. Krya på dig lilla godis. Kram o puss. Kämpa på.

2013-03-05 @ 21:54:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0