Början

För en vecka sedan fick jag ett mail där det stod att jag blivit tilldelad en tjänst som showartist på Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach i Hurghadaområdet, Egypten. Ett besked som jag aldrig hade vågat hoppats på, för att det innebär så mycket nytt. Inte bara ett nytt jobb, utan också en start på en ny tillvaro. Flytt till ett annat land, en helt ny umgängeskrets och inte minst en helt ny vardag och nya rutiner att vänja sig vid.

För ett år sedan hade jag aldrig kunnat ja till det här. Jag skulle aldrig ha vågat. Men mycket har hänt på ett år och jag känner mig mer redo än någonsin. Om det är någon gång i livet man kan tacka ja till något sådant här så är det nu. Men det betyder inte att jag inte är rädd, eller att jag inte känner mig nervös. Och det betyder inte att jag bara känner glädje inför det här enorma äventyret som jag har framför mig. Men, självklart är det glädjen och upprymdheten som fyller största delen av mig.
 
Tänk att jag, bland så många sökande, var en av de som fick jobbet som jag bara kunnat drömma om att få. Tänk att jag får möjligheten att arbeta som artist i ett år. Att jag kommer att få betalt för att stå på scen och sjunga och dansa. Att jag får chansen att visa att jag är bra - att jag får chansen att utvecklas och verkligen ta reda på om det är musiken jag vill dedikera mitt liv åt i framtiden. Tänk att jag kommer att få jobba i 9 månader med det som jag älskar att göra mest av allt i hela livet. 

Det är rätt mycket att ta in - att jag kommer att bo i Egypten är rätt svårt att smälta bara det. Att jag dessutom ska göra det tillsammans med helt okända människor är ännu svårare att greppa. Jag som är så känslig, för att inte tala om känslosam. Och hur skall jag klara av att leverera dans på scen, jag som aldrig har dansat? Väldigt många frågor, inte riktigt lika många svar. Hur ska det gå?

Ni följer väl med mig på vägen? 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Chilla

Klart man kommer att följa dig varje dag ...

2012-12-14 @ 21:55:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0