Måndag

Halloj! Redan måndag, galet vad tiden flyger iväg här. Helgen har bestått av träning och dans, knappt någon tid till något annat. Så på det sättet finns det inte så supermycket att berätta om :-)

Igår var en riktig dipp-dag för några här på showschool. En dag när man känner att det är ovanligt tungt. Jag lyckades inte slippa dippen, det började redan på morgonen när vi fick koreografin till fångad av en stormvind som är en av sololåtarna för oss sopraner. Det var en rätt jobbig koreografi och att man dessutom då ska stå och skråla till stormvind, som är en rätt krävande och hög låt, skapade lite panik inne i mig. Efter en stunds nötande kände jag bara hur jag knappt kunde andas och rusade in på toaletten och bara storgrät. Det var länge sen jag kände så som jag gjorde då, det var en total urladdning. Men det behövdes verkligen kan jag säga nu såhär i efterhand. Det är så otroligt mycket som händer här borta, både runt omkring en och inuti. Jag vet redan nu att detta är en av de största inre resorna jag kommer att ha gjort nr showschool är över. Man märker vem man är och man lär sig väldigt mycket om människor här, man jobbar och lever så otroligt tätt. Oftast går det ju hur bra som helst, och jag trivs SÅ bra här, men ibland hinner huvudet inte med och då kan det bli som det blev för mig igår.
Jag var snabbt uppe på benen igen iallafall och på slutet av dagen kunde jag hela dansen, så det blev ett väldigt bra avslut :)

Hörs snart igen!



Kommentarer
fanny kindlund

hej! kunde inte låta bli att följa din blogg, vilken fantastisk möjlighet du fått! tänk på att du sjöng den låten som ett proffs i typ femman, klart du fixar detta :)

2013-02-18 @ 10:17:01
URL: http://faannyk.blogg.se
Anonym

Jag och Stina läste det här tillsammans. Det är bra kämpat Maria. Vi kan urskilja en positiv ton och ser fram emot när du kommer hem och ska uppträda för oss;-). Vi längtar efter dig. Kramar Mamma och Stina

2013-02-18 @ 14:18:46
Caroline

Hej!
Roligt att höra att du har det bra! Förstår att det är tufft ibland med det är bara och kämpa på! Alla längtar efter dig och din sång som Arvid sa. Vi fortsätter och följa dig på bloggen och drömmer om en resa söderut. :-)
Vi har också varit i Alcudia, hälsar Arvid
Kram hela familjen Thorsén

2013-02-18 @ 19:19:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0