Showartist

Så, vad är det jag ska göra egentligen? 

På tisdag åker jag till Mallorca och ska spendera 7 veckor på Sunwing Resort i Alcudia. Där ska jag gå en showskola och lära mig danser, låtar och shower tillsammans med ca 40 andra personer som också ska vidare ut på destinationer och jobba efter showskolan. Man är 4 st i varje showteam, två killar och två tjejer. Det är tillsammans med sitt team som man repar ihop sig och som man sedan jobbar tillsammans med på hotellet på respektive destination. Mitt team består av en dansk tjej, en kille från Uddevalla och en kille från Ystad och så jag.

Vi har ca 6 kvällsshower i veckan med olika teman. Abba, filmmusik och rock är exempel på teman som alla
showteam har. Där inkluderas både sång, dans och teater. Oavsett vart i världen man ska jobba så lär sig alla exakt samma saker. Man har även 3 barnshower i veckan, som handlar om tre små björnar. De heter Isidor, Tvättis och Bumbum och det finns en elak gubbe som huserar runt i showerna också som heter Farbror Grubb. Jag är Tvättis, en 4-årig tvättbjörn som inte riktigt kan hålla styr på sitt humör. Haha :-)

Vi i teamet har även ansvar för barnaktiviteter så som minidisco, teen idol, after beach och liknande. Vi jobbar 40-timmars veckor och våra arbetsdagar börjar inte förrän ca 15.00 varje dag. Vi har även mycket kontakt och samarbete med Sunwings maskots, Lollo och Bernie. Allt sånt här går det att läsa om på Ving's hemsida också om man är nyfiken på hur det går till lite mer detaljerat. 

Hotellet som jag ska jobba på i Egypten är ett nyöppnat vattenvärldshotell, det ska bli sjukt kul att se hur det ser ut. Gud vad jag längtar till solen just nu! 


Kommentarer
Linn Nyårsvägen ;)

Bajsis, vill börja med att säga att du är så fantastiskt duktig på att skriva! Det här är ju fantastiskt och helt galet samtidigt, men jag blir så lätt blödig när jag börjar läsa och tänka så jag ska inte skriva en blödigtext utan säga att det är så jäkla roligt och inspirerande att läsa om ditt äventyr!! Lova att du skriver ofta och mycket :)
Kommer du ha tillgång till mobil eller är det Facebook som gäller?
Saknar dig redan!
Bajsikorvis mitt lilla <3

Puss Linn L

Svar: Vad glad jag blev när jag läste din kommentar! Du är ju bara bäst och oj vad jag saknar dig. Jag har tillgång till både mobil och dator men inte under arbetstid vilket ju är kl 8-21 hela dagarna, med några små undantag när jag får tid (som nu t ex). Så jag ska försöka uppdatera så mycket jag bara kan, min dator är ju så jäkla seg dessutom så det gör ju inte det hela lättare precis. PUSS
miuts.blogg.se

2013-02-06 @ 14:06:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0