Torsdag

Hej fina ni!

Jag har tänkt redan sedan i tisdags kväll när jag kom hit att jag ska skriva i bloggen, men i ärlighetens namn har jag inte haft någon tid alls till att sätta mig ner vid datorn. Och nu när jag väl hittade den tiden så tog det 10 minuter att starta datorn, så vi får se hur det går framöver. Ska verkligen göra mitt bästa och försöka uppdatera ofta!
 
Det har varit galna dagar sedan jag anlände i tisdags. Jag har aldrig varit med om något liknande, det är så galet många intryck på en och samma gång. Men framför allt - jag är så jäkla lycklig. Hittils har alltid varit precis så som jag har föreställt mig, fast bättre. Människorna här är trots olika åldrar och olika bakgrund så oerhört varma och välkomnande och man skrattar utan slut dagarna i ända. Det blandat med väldigt mycket information att ta in blir rätt mycket i lilla huvudet, men man får göra sitt bästa för att hänga med. 
 
Vi har hittils haft en teambuildingdag, igår, och idag har vi fått en väldig massa information om vad vår anställning innebär och vad som förväntas av oss, samt massa praktisk information. Imorgon börjar vi repetitionerna och vi har schemalagd träning en halvtimme före frukost varje dag, det kan vara alltifrån powerwalk till styrkepass till extra danspass. Så det kommer definitivt bli hårda veckor här på showschool då vi oftast håller på till kl 21 på kvällarna.
 
Mitt team som jag ska jobba med i Egypten är helt fantastiskt, vi har redan jätteroligt tillsammans och jag har varit mig själv från första stund med dem. De känns väldigt lika mig, men också olika på plan där det kanske behövs att man är olika så jag är mer än glad över hur bra detta känns.
 
Det pratas väldigt mycket om att man är ett enda stort team här och att man ska ta hand om varandra. Men framför allt pratas det om att man inte ska jämföra sig med någon annan när vi sätter igång med dans och sång, att man är sitt eget bästa jag, som det så fint sägs. Jag känner mig väldigt trygg efter att ha hört detta så mycket, då jag som tidigare nämnt varit och är ganska osäker på dansen. Jag försöker peppa mig själv, men får hjälp av de andra också, vilket ju är en väldig lättnad.
 
Igår kväll efter teambuilding-dagen så käkade vi middag allihop, och sen gick jag och mitt team och sjöng karaoke på en bar här i Alcudia. Det var SÅ roligt, och herregud vilka röster de som jag sjöng med hade. Vilket privelegium för mig att få vistas bland så talangfulla människor, det är rätt svårt att fatta.
 
Nu är det snart middagstid och sen blir det manusrep för björnshowerna med teamet. Inte en lugn stund här med andra ord, men jag älskar det. Jag bor jättefint i en lägenhet tillsammans med en sjukt gullig tjej och vi allapå showskolan bor i samma lägenhets-byggnad så man är väldigt nära varandra hela tiden. Mysigt tycker jag. Hoppas jag behåller den känslan ;-)

Dags för mig att gå till restaurangen, men jag ska försöka uppdatera imorgon igen med lite bilder. 
Ta hand om er där hemma!!! Kärlek!



Kommentarer
Chilla

Så härligt att du trivs :D

2013-02-07 @ 18:06:22
Mamma

Det låter toppen, Älskar dig!

2013-02-07 @ 19:11:37
Linn L

Är så avis att jag dör lite ;P

<3

2013-02-07 @ 20:05:42
Linn N

ÅH vad kul!! Hurra för dig!!

2013-02-07 @ 23:29:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0