Torsdag kväll

Hej! Har lyckats sno min roomies dator och på den är det lättare att skriva, så jag tänkte att jag skulle dra iväg ett inlägg om hur allt går.
 
Vår sista vecka här på showschool, helt galet. Den här veckan har vi repat in vår sista show och det är ABBA-showen. Den är mest fokuserad på sång vilket passar mig, men det är rätt mycket dans och staging också och koreografen vi har denna vecka jobbar på ett helt annat sätt än vad de tidigare koreograferna har gjort så det tar ett tag att ställa om sig. Dessutom känns det att man har 7 veckors information i huvudet nu, det börjar ta emot att lära sig mer och jag känner väldigt starkt att jag måste ha några veckor att låta detta landa och lugna sig i mig.
 
Tänk att jag har repat in 3 barnshower och 5 familjeshower på 6 veckor och aldrig har dansat förut.. Och att jag faktiskt kan nästan allting. Det känns häftigt och jag känner mig stolt! Samtidigt vet jag att jag har sjukt mycket mer att lära mig vad gäller stil och karaktär och vice verca, men jag vet att jag har potential att bli bra, och det visste jag inte innan jag åkte hit. 
 
Imorgon är det sista repdagen för ABBA-showen och sedan är det scenrulle och jamsession på lördag. Kvällen kommer avslutas med en stor avskedsfest och det ser jag jättemycket fram emot, för då är alla lärare och några producenter med också. Vet inte riktigt vad kvällen kommer innehålla men jag tror att det kan bli väldigt trevligt!
 
På måndag kväll är jag hemma i Stockholm igen och nu längtar jag som en tok efter alla därhemma. Inte minst efter familjen, helt sjukt. Längtar hur mycket som helst efter att få sova ut på morgnarna också, det behövs efter de här nästan 2 månaderna av sjukt strikta rutiner och regelbundna tider. Det har i och för sig gjort mig gott men det ska bli skönt att bara få vara i några veckor :)
 
 HÖRS SNART :D


Kommentarer
Anki

Otroligt att det gått typ två månader! Känns som ett par veckor?! Vart tar tiden vägen?

Du duktigt, men det visste jag ju redan! Ska bli jättemysigt att träffa dig igen och höra om allt du varit med om.

Kram på Dig gumman

2013-03-23 @ 17:01:57
Chilla

Hoppas vi hinner träffas :D

2013-03-24 @ 10:26:57
Mamma

Tjohoo!!
Väntar här hemma som ett litet barn. Längtar JÄTTEMYCKET efter dig.
( är det särskrivning eller inte?) ;-) Kram

2013-03-25 @ 08:18:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0