Ett dygn senare...

Åh herregud säger jag bara! Vilket dygn. Igår kväll skulle mitt plan till Istanbul (där jag skulle mellanlanda) gå kl 17.25. En stund innan utsatt tid ropades det ut i högtalarna att det var något tekniskt fel med planet men att en tekniker var på plats och undersökte saken. Det gick en timme och vi fick ingen information, det gick en timme till och då tillslut fick vi veta att planet till Istanbul var inställd. Det betydde alltså att jag skulle missa min anslutningsflight till Hurghada. I Istanbul skulle jag även träffa Mette och Adam från teamet men inte heller det skulle ske eftersom att jag var kvar på Arlanda. 
 
När vi hade fått veta att planet var inställt var vi tvungna att gå och hämta ut vårt bagage på rullbanden, sedan gå upp till flygbolagets diskar i ankommande-hallen för att få våra biljetter ombokade. Vi var kanske 60-70 pers som stod i denna kö och jag stod i kö i ungefär 4 timmar. Då fick jag ombokade biljetter till IDAG, fredag, ett dygn senare. Tills nu har jag sovit och hängt på Radisson Sky City Hotel på Arlanda, ett riktigt fint hotell så det har varit okej ändå, men igår var det inte lika roligt. 
 
Nu är klockan ialllafall 14.00 och om en stund ska jag bege mig ner till terminalen och återigen checka in mitt bagage, jag hoppas att allt går bättre idag. Dem andra har iallafall anlänt till hotellet nere i Egypten och verkar ha det bra. Nu längtar man ju mer än någonsin, hoppas att flygturerna går fort! Vi hörs snart!


Kommentarer
Chilla

Skönt att du är på plats

2013-04-15 @ 17:52:14
Chilla

Här händer det inte mycket ....

2013-06-15 @ 18:20:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0